maandag 23 april 2012

Zelfgemaakte scrub voor handen en voeten met een leuk dekseltje.


Ik vond zo'n leuke zelfmaak scrub bij 
 ik heb er meteen pot van gemaakt en heb het dekseltje versierd met een vrolijk haakwerkje.

Je hebt nodig: 
1 grote glazen pot met schroefdeksel (bijv. grote augurkenpot)
2 1/2 cup suiker
1 cup olijfolie extra vergine
4 eetlepels citroensap (of essentiële olie met een geur naar eigen smaak)

(Ik heb als cup 250 ml aangehouden)

Mix alles goed door elkaar en doe het in de glazen pot.
Voor gebruik even omroeren.

Je kunt je (vieze) handen er heerlijk mee scrubben.
Voor je voeten is het ook heerlijk, pas dan wel op dat je niet uitglijd!


Omdat de glazen pot nog wel wat versiering kon gebruiken,
heb ik er natuurlijk (wat anders?) een klein haakwerkje voor gemaakt.


Met haaknaald 3 mm en 4 kleuren Catania ben ik begonnen, 
zoals bij  Pannenlap Twist 
en heb gehaakt t/m de vierde ronde.
Daarna eindigde ik elke kleur als volgt:
 2 stokjes in 1 stokje, 1 stokje in elk van de volgende 3 steken, 1 half stokje in elk van de volgende 3 steken, 8 vasten. Hecht af.


Met een nieuwe kleur hecht je aan en haakt op elk stokje 1 stokje. Sluit met een halve vaste. 

3 lossen, sla 1 steek over en haak een stokje,
1 losse, * sla een steek over, 1 stokje, 1 losse *
 Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste in de 2e beginlosse.

*Haak 5 stokjes in de het volgende stokje, haak een halve vaste in het volgende stokje* 
(je hebt een boogje gehaakt)
 Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste en hecht af.

Rijg een lintje door de openingen.


Misschien een ideetje voor moederdag?


Photobucket