maandag 23 juli 2012

Randje op een handdoekje

Een tijdje geleden zag ik dat Ma-ak! (update: helaas bestaat deze webwinkel niet meer) een haaknaald met scherpe punt verkoopt.
Met deze haaknaald kan je randjes aan kleding, handdoeken, kussenhoesjes e.d. maken.
Ik heb meteen zo'n haaknaald besteld.
De eerste poging om er mee te haken mislukte.... ik heb lelijke dingen tegen de haaknaald geroepen....
Maar ja, uiteindelijk toch in de herkansing gegaan en kijk.... het randje op het handdoekje is gelukt!


Je prikt met de haaknaald door de stof. 
Ik heb er nu lossen op gehaakt.
Haak je aan de rand van de stof, dan kan je
meteen vasten haken.


Daarna haakte ik met een gewone haaknaald 
verder op de lossen:
1 vaste en 1 stokje in een losse,
1 stokje en 1 vaste in de volgende losse.
(zorg dus dat je een even aantal lossen hebt)
Haak zo tot je rond bent.
En je hebt een klein randje met golfjes.


De haaknaald voor randjes van Ma-ak! is 1.75 mm.
Ik heb gehaakt met:



Photobucket