woensdag 29 juli 2015

Mochila Guirlande

Ja hoor! Nog een Mochila!

MOCHILA GUIRLANDE


Deze tas is voor één van onze dochters.
Zij koos zelf de kleuren uit.

Van Phil Coton 3:

Corail 
Piscine 
Rouge
Chanvre
Poudre

Voor deze tas had ik van elke kleur 2 bollen nodig.
De tas heeft een kortere band, dan de vorige tassen en is weer
gemaakt met de Ply Split Braiding techniek.
Voor een langere band heb je dus ook meer garen nodig, 
je komt dan zeker tekort met deze 10 bolletjes.



Je begint met de bodem, die mooi plat moet worden.
Omdat je met meerdere draden tegelijk werkt, er gemeerderd moet worden
 en er tevens een patroontje in gehaakt wordt, is het toch wel een lastig klusje.
Het bobbelde best een beetje, maar niet heel erg.
Ik heb de bodem bedekt met een natte doek en heb er
voorzichtig de warme strijkbout over laten glijden, dus niet
heel hard geperst. De bodem werd zo plat als een pannenkoek!
Als de bodem klaar is, heb je het ergste gehad.

Deze bodem heb ik al hakend verzonnen.


 

De laatste toer van de bodem heeft hier 176 steken.
Daarna haak je zonder meerderen omhoog volgens dit patroon:


Dit  voorbeeld telt 44 steken, dus herhaal het 4 x.

Boven het patroon komt een toer waar je 8 knoopsgaten haakt
en dan nog 6 toeren (die ik ter plekke verzon).
Bovenop een randje met 1 toer vasten en en toer kreeftsteek (vasten achteruit gehaakt).



Een leuke voering met extra vakje met rits erin.



Hier nogmaals de band met franjes:

 

Een sluitkoord met kwastjes:


En dan is er weer een tas...

 

.... inmiddels blij in ontvangst genomen...

Voor meer informatie over deze haaktechniek en ply split braiding,
 zie mijn vorige berichten:

 en

En ik haak weer verder, aan een nieuwe.......
Nog eentje dan.....
Voor onze ander dochter....

Blijf aan de haak!

Photobucket